Osoby, które w trakcie roku odeszły lub zostały zwolnione z pracy mogą zażądać wydania PIT-11 wcześniej niż przed końcem lutego następnego roku. Pracodawca ma obowiązek wydania PIT-11 w ciągu 14 dni od otrzymania wniosku. Przepisy nie precyzują jednak jak taki wniosek powinien być napisany.
Wystarczający powinien być tekst np. „Zwracam się z prośbą o wydanie deklaracji PIT-11 obejmującej miesiące roku podatkowego 2017, w trakcie których byłem zatrudniony w Państwa firmie”. Wniosek powinien być oczywiście podpisany imieniem i nawiskiem oraz powinien zawierać adresata (nazwę i adres firmy, w której byliśmy zatrudnieni) oraz datę wniosku.
Warto jest napisać podobny wniosek również w sytuacji, w której pracujemy nadal w danej firmie, ale pracodawca spóźnia się z wysłaniem PITu-11.
Po otrzymaniu PIT-11 rekomendujemy rozliczenie PITu online.