Czy można rozliczyć i przesłać PIT-11 do urzędu skarbowego przez Internet? Czy w takiej sytuacji wymagany jest podpis elektroniczny czy tradycyjny?

PIT-11, wystawiany przez pracodawcę i zawierający informację o wysokości uzyskanego przez pracownika przychodu, może być przekazywany do właściwego urzędu skarbowego również drogę elektroniczną. Formularz musi jednak zostać podpisany tzw. e-podpisem – czyli bezpiecznym podpisem elektronicznym.

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez Ministerstwo Finansów coraz więcej osób korzysta z możliwości przesyłania deklaracji drogę elektroniczną, w tym również PIT-11. Wymagane jest jednak jednorazowe złożenie we właściwym urzędzie skarbowym druku UPL-1. Jest to forma pełnomocnictwa uprawniająca do składania na deklaracji podpisu elektronicznego weryfikowanego przy użyciu kwalifikowanego certyfikatu.

Po przesłaniu deklaracji PIT do urzędu skarbowego zawsze należy pamiętać o zachowaniu kopii dokumentu oraz o UPO – Urzędowym Poświadczeniu Odbioru.

Napisano w

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ban-page

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress